SEM
Sökmotorannonsering

Sökmotorannonsering eller SEM är en snabb och effektiv väg att nå ut till dina potentiella kunder. Låt oss hjälpa dig med att sätta upp annonskampanjer utifrån målgruppens preferenser för att uppnå maximala resultat av Google Ads.

SEM - annonsera direkt till nya kunder!

Sökmotorannonsering (SEM) innefattar annonsering av produkter och tjänster från din hemsida på Googles annonsplatser i webbläsaren. Googles annonsnätverk är enormt och når miljontals människor dagligen. Du har säkert märkt Google Ads när du söker efter något i sökmotorn samt andra digitala annonser när du surfar i webbläsaren.

Sökmotorannonsering kan vara en mycket kostnadseffektiv marknadsplats om du kan sätta upp Google Ads kampanjer på ett optimalt sätt. Google Ads och andra SEM annonser ger dig chansen att få ut ditt erbjudande snabbt till rätt målgrupp på lokal, rikstäckande eller global nivå. Mycket smidigare än annonsering i papperstidningar eller hur!

Vi är ett resultatdrivet SEO företag som arbetar med sökmotorannonsering i följande format:

  • Google Ads är den mest förekommande formatet av sökmotorannonsering. Den innebär att din annons visas när människor söker på sökord som är direkt relaterade till de produkter och tjänster du erbjuder. Resultaten visas högst upp i sökmotorn och är markerade med annons.
  • Google Shopping lämpar sig bäst för verksamheten som bedriver en webbshop.
  • Display annonser är digitala annonser som visas tillsammans med annat innehåll på webbplatser, men även i mobilapplikationer, dvs. utanför sökmotorn.
  • Google remarketing  används i sökmotorannonsering för att nå potentiella kunder på nytt. Detta görs genom att lägga till personer som har besökt din hemsida eller app på remarketinglistor, så att när de surfar på en annan hemsida kan dina annonser visas för dem. Smart eller hur!

Svenskarna gör över 55 miljoner sökningar varje dag. Ja, du läste rätt, 55 miljoner sökningar dagligen, enbart i Sverige! Det innebär att dina potentiella kunder är ständigt online och uppkopplade, därmed redo att upptäcka, uppleva och handla. Frågan är om dina annonser är tillräckligt säljande för att fånga upp uppmärksamheten? Kontakta oss så hjälper vi dig att sätta upp annonskampanjer och få nya kunder!

Sökmotorannonsering på världens största marknadsplats

Som världens primära informationskälla är Google även världens största marknadsplats. När dina potentiella kunder söker efter sökord som matchar dina produkter eller tjänster på Google, blir din hemsida en del av världens största marknadsplats. Det innebär stora affärsmöjligheter för ditt företag. Med vår expertis inom sökmotorannonsering kan dina annonskampanjer vara väl tajmade och lönsamma. Ta chansen att nå ut till nya kunder genom att få ut det mesta ur de 55 miljoner Google sökningar som görs varje dag i Sverige.

SEO Inc. Sweden + Google Ads = The True Love Story ❤

SEO Inc. Sweden loves Google Ads!
Vi älskar helt enkelt det vi gör och det vi gör handlar om samlevnad med Google samt att förbättra digital närvaro för företag genom digital marknadsföring. SEM eller sökmotorannonsering är en naturlig del av digital marknadsföring och vi hjälper bolag över hela Sverige med detta. 

Vill du bli vår partner och ge oss chansen att hjälpa dig att få nya kunder genom att sätta upp och driva Google Ads kampanjer för ditt bolag? Du är på rätt plats om du behöver hjälp med sökmotorannonsering i sin hela bredd! Se till då att boka in ett kostnadsfritt möte med oss och undersök potentialen med sökmotorannonsering för just ditt företag!

A.P.L.R. process för sökmotorannonsering av dina Google Ads

Vi arbetar systematiskt och metodiskt för att försöka lämna så lite som möjligt åt slumpen. Vårt arbetssätt bygger på beprövade metoder som optimerar budgeten och levererar lönsamma resultat med hög ROAS (Return on Ads spent). Mer om lönsamma resultat som vi har levererat till våra partners kan du läsa i vårt portfolio.

Dessa lönsamma resultat uppnår vi genom att följa vår egna arbetsprocess som vi kallar för A.P.L.R. och som i korta drag kan sammanfattas enligt följande:

  • SEM Analys
    Det första steget i vår A.P.L.R. process är att analysera din hemsida och affärsverksamhet. Därefter identifierar vi relevanta sökord för Google Ads kampanjen. 
  • Inc. Plan
    Det andra steget blir att sätta ihop en konkret plan för SEM arbete, med tydliga och mätbara mål samt copy för kampanjen.
  • Lönsamma Resultat
    Det tredje steget av A.P.L.R. processen är att mäta och rapportera lönsamma resultat av annonskampanjer. Vi mäter resultaten löpande och justerar budgeten för att maximera nyttan. Allting rapporteras in på månadsbasis, med undantag för eventuella avvikelser. Rapporten får du först på mailen, för att sedan ha ett möte där vi går igenom resultaten och utvärderar insatserna. 

Kontakta oss så hjälper vi dig sälja mer av dina produkter genom sökmotorannonsering och Google Ads!

Är du redo att få nya kunder?

Allt om Sökmotorannonsering!

SEO Inc. Sweden besvarar alla frågor om sökmotorannonsering. Här har vi samlat svaren till frågor som våra partners har ställt oss i det löpande arbetet med SEM sökmotorannonsering. Har du en fråga som du inte hittar svar på är du välkommen att kontakta oss och få ett välformulerat svar med pedagogisk förklaring!

För att använda Google Ads som är ett verktyg för att annonsera och driva reklamkampanjer i Googles olika kanaler, så kallad sökmotorannonsering.

Vi arbetar med de vanliga textannonserna som ofta dyker upp överst i sökresultatet på Google när man söker efter en produkt eller tjänst.

Vi arbetar även med de så kallade Google shopping annonserna där vi skapar annons bestående utav bilder på specifika produkter, produktinfo och det aktuella priset.

Google Ads ger även möjlighet att annonsera på Youtube, samt även det som kallas för display marknadsföring och remarketing.

Kostnaden för att sätta upp och driva en Google Ads kampanj består utav det man betalar först när någon klickar på en av annonserna, den så kallade PPC kostnaden och det eventuella arvode ifall man anlitar en digital marknadsförings byrå.

För att du älskar lönsamhet och vårt arbete hittills med sökmotorannonsering har resulterat i lönsamma kampanjer. Vi erbjuder exklusivt partnerskap, kreativa affärslösningar och levererar lönsamma resultat. Läs mer om SEO Inc. Sweden och utforska möjligheter för din business.

En responsiv eller mobilanpassad hemsida är standard idag. Smart phone använder vi alla och vi vill helst se responsiv design. Så mobilanpassad hemsida är absolut viktig för sökmotorannonsering. Den måste vara snabb och ladda med max ett par sekunder. Om laddningstiden är på över 3 sekunder så skulle det absolut kunna försämra användarupplevelsen och öka bounce rate, som sedan kan leda till sämre placeringar på Google. 

  • Genom att sätta upp tydliga och mätbara mål
  • Genom analysverktyg för Google Ads få vi fram ROI värde utav den specifika SEM kampanjen.

Vi är väldigt matematiskt lagda och arbetar systematiskt. Vi arbetar med mängder utav data som vi bearbetar så att vi kan mäta intern effektivitet av vårt input, samt för att kunna mäta lönsamhet av vårt output. 

Resultat från en lyckad Google Ads kampanj bör komma rätt fort från kampanj lanseringen. Förutsättningar är dock följande:

  • Skriva relevant och säljande copy.
  • Sätta upp kampanjen för relevanta sökord, samt kolla upp sökvolymen för det sökordet.
  • Optimera budget rätt, så att kampanjen inte kostar mer än vad den smakar.
  • Analysera resultat löpande och optimera vid behov eller möjlighet.

Sökmotorannonsering kostar vad den smakar, och inte en krona mer!

Kostnaden för att sätta upp och driva en Google Ads kampanj består utav det man betalar först när någon klickar på en av annonserna, den så kallade PPC kostnaden och det eventuella arvode för arbetet SEO Inc. utför med att sätta upp, analysera och optimera kampanjen.

We keep business simple & profitable!

KOSTNADSFRI SITE AUDIT (ANALYS) AV DIN HEMSIDA
Vänligen fyll i webbadressen för hemsidan du vill ha kostnadsfri site audit för, samt epost adressen du vill få den skickad till. Det du får är en heltäckande initial SEO analys av både on-page och off-page aspekter av hemsidan för ditt bolag. Det innebär den tekniska analysen av hemsidans hälsa, en enkel sökordsanalys (upp till 5 sökord), analys av backlinks profilen, samt våra rekommendationer på kort och lång sikt.

Är du redo att få nya kunder?