SEO sökmotoroptimering

SEO

SEO eller sökmotoroptimering handlar om att ranka högt på Google sökresultaten bland 55 miljoner sökningar som görs varje dag på Google Sök i Sverige med målet att öka den organiska trafiken till hemsidan och konvertera besökare till lojala kunder

Med hjälp av SEO växer dina affärer organiskt!

SEO - Ranka högt och få fler kunder

SEO eller sökmotoroptimering innefattar optimeringsarbete av din hemsida i syfte att driva relevant organisk trafik som har potential att omvandlas till riktiga affärer. Med rätt förståelse för din verksamhet kan vi med vår expertis optimera din hemsida och få den att ranka högt på Google sökresultaten på sökord som är relevanta för tjänster eller produkter som ditt företag säljer.

Vi är ett resultatdrivet SEO företag som hjälper dig att synas bättre bland dem miljontals dagliga sökningar. Vi arbetar med SEO i sin helhet där vi tar hand om hemsidans hälsa (teknisk SEO), utför sökordsanalysen, samt jobbar med länkbyggnad (backlinks).

Sökmotoroptimering gör att din hemsida blir säker och pålitlig, informativ, samt relevant för de som söker efter det du erbjuder!

Vi har hjälpt våra exklusiva partners med...

1 K+
Nya besökare
1 +
Sökord i Topp 10
1 K+
Organisk trafik
1 K+
Nya leads

Fördelar med SEO

vad du får med rätt sökmotoroptimering

Säker och pålitlig hemsida

Mer inkommande trafik

Fler kunder till företaget

Potential med sökmotoroptimering av din hemsida i Sverige

Svenskarna gör över 55 miljoner sökningar varje dag. Ja, du läste rätt, 55 miljoner sökningar dagligen, enbart i Sverige! Det innebär att dina potentiella kunder är ständigt online och uppkopplade, därmed redo att upptäcka, uppleva och handla. Frågan är om din hemsida är väl optimerad för affärs relevanta sökord, så att du kan komma med i matchen och vinna nya affärer eller behöver du en SEO konsult för att hjälpa dig på vägen?

Med rätt optimering kommer din hemsida synas bättre och locka till sig fler besökare som, i sin tur kan innebära fler kunder till ditt företag. Låter som en rimlig uppsättning eller hur! Potentialen med sökmotoroptimering är verkligen stor och det handlar om långsiktiga insatser som ger resultat över tid. Resultat som är bestående samt ökar i avkastning på längre sikt.

SEO betyder att du får mer organisk trafik till din hemsida och fler kunder till ditt företag.
Med hjälp av SEO växer dina affärer organiskt helt enkelt!

Vill du också ranka högt på Google och skaffa fler kunder?

Kontakta oss så hjälper vi dig

SEO på Google

Sökmotoroptimering av din hemsida på världens största marknadsplats

Som världens primära informationskälla är Google även världens största marknadsplats. När dina potentiella kunder söker efter sökord som matchar dina produkter eller tjänster på Google, blir din hemsida en del av världens största marknadsplats. Det innebär stora affärsmöjligheter för ditt företag.

Organisk trafik har dessutom hög konverteringsgrad och lönsam sales value, eftersom den potentiella kunden har redan gjort ett aktivt val vid sökningen i sökmotorn och är således längre fram i köpprocessen. 

Nästan alla typer av köp föregås av en sökning på sökmotorn. Över 90 % av dessa sker på just Google (och ca 7 % på sökmotorn Bing). Därför är det viktigt att ta topp placeringen ifrån konkurrenterna och hamna högre än de.

Den som rankar högt på Google uppfattas av potentiella kunder som bäst och mest relevant!

SEO betyder...

  • 8,5 miljarder Google sökningar görs varje dag med Google över hela världen.
  • Mer än 27 % av Google skrivbordstrafiken kommer från USA.
  • Marknadsandel på hela 86,19 % för Googles sökmotor jämfört med deras konkurrenter.
  • En genomsnittlig person gör 3-4 Google sökningar per dag.
  • 2,65 miljarder människor använder Google Chrome som webbläsare.
  • Google Search Index är världens största bok!

Att ranka högt på Google

  • Det första resultat på sidan kommer att få 10 gånger mer organisk trafik än det tionde resultatet på sidan.
  • 12,12 % av Googles sökningar innehåller mer än 6 ord.
  • Googles bästa sökresultat kommer att få 45 % av organiska klick.
  • 46 % av personer som använder Googles sökmotorer letar efter lokal information.
  • Att använda rätt sökord i webbadressen kan ge en 45 % högre klick frekvens.

vad du får när du köper sökmotoroptimering

SEO Site Audit

Vi undersöker:

  • hemsidans hälsa med fokus på Core Web Vitals
  • ser över innehållet på hemsidan för att urskilja relevanta sökord och hur de rankar på Google (on-page)
  • samt går igenom backlinks (off-page)

Tekniska åtgärder

Vi inspekterar och åtgärdar:

  • URL adresser
  • H1 rubriker
  • Första 10 % av innehållet
  • H2, H3 och H4 rubriker
  • Sökordsdistribution
  • Sökordsdensitet
  • Alt text för bilder
  • Internlänkning

KPI rapporter

Vi rapporterar utvecklingen för:

  • trafiken
    • antal besökare
    • unika besökare
  • kanaler
    • organisk
    • betald
    • hänvisnings
  • affärer (konverteringar)

Mål med SEO

Gällande målen så varierar resultat såklart beroende på vilka insatser man gör. Exakta resultat är mycket svåra att förutspå, därför sätter vi upp målen i intervall.

Några övergripande mål med sökmotoroptimering är att ranka högt på Google, driva mer organisk trafik och skaffa fler kunder.

Hur går samarbetet med SEO Inc. Sweden till?

A-P-LR process för sökmotoroptimering av din hemsida

Vi arbetar systematiskt och metodiskt för att försöka lämna så lite som möjligt åt slumpen. Trots att många SEO byråer hävdar att det inte finns några garantier på vad exakt man ska göra för att säkra placeringen på första sidan i sökresultaten, så hävdar vi att det inte är en fråga om vad utan snarare om när.

Därför gör vi alltid vårt yttersta med sökoptimering för att ranka högt på Google och hamna i toppen av sin bransch. Och oftast lyckas vi, förr eller senare. Samarbetet med oss bygger på vår agila arbetsprocess som heter A-P-LR och som ser ut enligt följande.

  • (A) SEO Analys av din hemsida och verksamhet

    Det första steget i A-P-LR processen är att bilda oss en uppfattning om din verksamhet. Detta gör vi genom egen research, som kompletteras med din hjälp genom svar om din målgrupp, din marknad och dina huvudkonkurrenter.

    Analysen fortsätter med hemsidan och vi genomför en så kallad site audit. Site audit är en vital del av SEO analysen eftersom den ger oss inblick i hur din hemsidan ligger till i SEO sammanhang.

    Vi undersöker hemsidans tekniska hälsa och Core Web Vitals, sökord och rankingen, samt kollar upp hemsidans off-page aspekter (backlinks).
    SEO analysen ger oss beslutsunderlag där vi kan identifiera dem områden som har högst förbättringspotential. Med detta syfte kan vi lämna våra rekommendationer som består utav kortsiktiga åtgärder och en idé om en långsiktig plan.

  • (P) Inc. Plan för SEO

    Det andra steget blir att sätta ihop en konkret arbetsplan för vidare arbete med sökmotoroptimeringen. Planen fokuserar på att åtgärda svagheter på din hemsida, samt lyfta- och maximera styrkorna, samt innehåller:

    - tydliga och mätbara mål gällande sökordsrankingen och trafiken
    - förslag på planerade insatser med SEO optimering
    - tider och format för avstämning respektive rapportering

    Planen ska följa strategiska riktlinjer och mål för din verksamhet, samt ligga inom ramen för den uppsatta budgeten. Den följer även marknadsförings principer hämtade direkt från Googles egenutvecklade See - Think - Do - Care ramverk för digital marknadsföring. 

  • (LR) Lönsamma Resultat med SEO arbetet

    Det tredje steget i processen är det mest spännande steget för dig. Det handlar om att mäta och rapportera lönsamma resultat som vårt SEO arbete levererar. Vi mäter resultaten av sökmotoroptimeringen löpande och justerar för trender för att kunna ta vara på nya möjligheter och maximera nyttan för dig.

    Arbetet sammanställs i en KPI rapport och rapporteras in på månadsbasis, med undantag för eventuella avvikelser. KPI rapporten får du först via epost några dagar innan avstämningsmötet. Väl på mötet går vi igenom KPI värden, stämmer av resultaten och utvärderar insatserna. Arbete med sökoptimering är långsiktigt och tydliga resultat kan börja synas redan efter en månad, men oftast inom intervallet om 3 till 9 månader.

    Vi finns där för dig från startgroparna och hela vägen till toppen!

Vill du också ranka högt på Google och skaffa fler kunder?

Kontakta oss så hjälper vi dig

SEO paket som du kan välja för din hemsida

Vi erbjuder även skräddarsydda lösningar

För att välja ditt paket så fyller du i dina kontaktuppgifter i formuläret nedan, markerar ”SEO – sökmotoroptimering” och skriver i meddelande fältet vilket paket du är intresserad utav. Sedan tar vi kontakt med dig för att få reda mer om dig och ditt företag innan vi kan realisera affären. Har du önskemål som inte passar in på ovanstående paket är du varmt välkommen att kontakta oss för en skräddarsydd lösning.

Vad betyder SEO?

SEO betyder mer trafik till din hemsida och fler kunder till ditt företag!

Din hemsida finns online och är indexerad i Googles register, men få besökare hittar till den. Du undrar kanske varför. Anledningen till detta ligger oftast i faktumet att din hemsida inte rankar så bra i Google Sök resultaten. Hur fixar man det då?

Jo, genom seo optimering helt enkelt. Sökmotoroptimering innebär att man anpassar hemsidan så att den blir lättare upptäckt av sökmotorer. Lika viktigt är att ha användbar innehåll som uppskattas av besökarna och att andra hemsidor finner innehållet relevant. Där pratar vi återigen om en hemsida som är säker och pålitlig, informativ och relevant. För det är en sådan hemsida du vill att din hemsida ska vara!

Trafiken som kommer från Google Sök (sökmotorerna) kallas ju för organisk trafik, så man kan även säga att sökmotoroptimering är den organiska vägen till fler kunder som hjälper dina affärer att växa. 

Så vad betyder det att arbeta med seo? När man arbetar med sökmotoroptimering ska man alltid utgå ifrån en analys, där man vanligtvis undersöker hemsidan, relevanta sökord, rankingen, samt konkurrenterna. Utifrån analysen kan man se om man behöver tillämpa åtgärder som rör de tekniska aspekterna av hemsidan, eller arbeta med innehållet på hemsidan, eller med länkbyggnad. Eller med samtliga delar.

Teknisk on-page SEO

Säker och pålitlig hemsida

Teknisk on-page SEO betyder att optimera hemsidans hälsa, dvs. de tekniska parametrarna av din hemsida så att den fungerar bättre och att det blir lättare för sökmotorer att upptäcka och genomsöka den. Dessutom blir den mer säker och pålitlig för dina besökare som betyder att dem får en bättre och smidigare användarupplevelse.

Några av dem viktigaste aspekterna vi undersöker när vi optimerar din hemsida för teknisk on-page sökoptimering är: SSL-certifikatet, webbplatskarta, robots.txt, SEO rubriker, metabeskrivningar, SEO plugin och givetvis Core Web Vitals (LCP, FID, CLS).

Innehålls on-page SEO

Informativ hemsida

Innehålls on-page SEO grundar sig i påståenden ”Content is king!” och ”Google loves fresh content”. Och båda är sanna. Varför? Jo, för att syftet med din hemsida är att informera dina besökare om ditt varumärke, din verksamhet och ditt erbjudande. Och det gör du såklart med hjälp av innehåll. Så när innehåll skapas, då skapas det i första hand för människor som ska läsa det, men även för sökalgoritmer som avgör hur väl innehållet rankar i sökresultaten.

SEO innehåll optimeras utifrån sökordsanalysen, där vi undersöker hur stor är sökvolymen, dvs. hur många Google sökningar görs det i månaden för sökordet vi vill optimera innehållet för. På det sättet kan vi uppskatta den potentiella organiska trafiken som kan drivas till din hemsida. När analysen är klar är vi redo att sätta igång med att skapa seo innehåll för hemsidan.

Några av parametrar vi tar hänsyn till när vi skapar seo innehåll är:

  • Finns fokus sökordet i URLn?
  • Finns fokus sökordet i H1 rubriken?
  • Finns fokus sökordet i det första stycket av innehållet?
  • Finns fokus sökordet i H2 och H3 rubriker, ibland även H4 och H5?
  • Hur ser det ut gällande sökordsdistributionen över hela innehållet på sidan?
  • Hur stor är sökordsdensiteten i texten på sidan?
  • Finns det några bilder som kan ha fokus sökordet i alt text?
  • Länkas det någonstans i texten till externa webbplatser?
  • Länkas det någonstans på sidan till andra sidor på webbplatsen?
  • Är textstycken korta och läsvänliga?

SEO innehållet skapas av en content writer som helst också ska vara en SEO konsult som är expert inom området. Vår egna business designer forskar fram och skapar magiskt innehåll i Inc. Content Lab som du kan kolla in i vår content portfolio.

Off-page SEO (länkbyggnad)

Relevant hemsida

Off-page SEO betyder aktiviteter utanför webbplatsen som direkt länkas till webbplatsen, dvs. att bygga länkar som pekar mot din hemsida. Det är väsentligt att länkarna byggs organiskt och kommer från webbplatser med hög domänauktoritet. Syftet med länkbyggnad (backlinks) är att skicka signaler till Googles sökalgoritmer att din hemsida är relevant i en bredare sammanhang på internet.

En backlink eller bakåtlänk, som det heter på svenska, är en länk till en webbsida som kommer från en extern webbplats. En enklare begrepp att förstå är inkommande länk, men backlink är däremot det mest förekommande som används inom branschen. Det finns 2 typer av bakåtlänkar, nämligen dofollow och nofollow. Man ska eftersträva en bra mix av båda med en större andel av dofollow.

Backlinks fungerar alltid som en sekundär faktor som ger signaler till sökmotorer om att välskrivet, välstrukturerat och indexerat innehåll anses även vara relevant på andra webbplatser, dvs. i en bredare sammanhang på internet. Detta blir då en starkt positiv signal för Google sökalgoritmer att ranka din hemsida bättre för utvalda sökord som leder trafiken och nya kunder till ditt företag.

Vanliga frågor om SEO

Vad är SEO?

SEO står för sökmotoroptimering och är en process som syftar till att öka trafiken till en webbplats genom organiska sökresultat i sökmotorer som Google.

Varför är SEO viktigt?

SEO är viktigt eftersom det kan öka synligheten för din webbplats och hjälpa till att driva trafik till den. Det kan också hjälpa till att förbättra användarupplevelsen och öka konverteringsfrekvensen.

Det görs ju över 55 miljoner sökningar på Google i Sverige, varje dag. Se till att ta vara på den potentialen genom att satsa på sökmotoroptimering och med hjälp av rätt SEO byrå kan du positionera dig i toppen på världens största marknadsplats.

Hur fungerar sökmotorer som Google?

Google använder en algoritm för att bestämma vilka sidor som visas högst upp i sökresultaten. Algoritmen tar hänsyn till faktorer som relevant innehåll (content), kvaliteten på webbplatsen och dess länkprofil.

Vad är skillnaden mellan organisk och betald sökning?

Organisk sökning refererar till resultatet av en sökning som inte är sponsrad eller betald för. Betald sökning hänvisar till annonser som visas högst upp i sökresultaten och som webbplatsägaren betalar för.

När det gäller resultat så kan betald trafik ge snabbare resultat, men kan vara mycket mer kostsamt i det långa loppet. Därför är det bäst att satsa på båda typer av trafik när du vill uppnå den bästa online närvaro i sökresultaten. Betald trafik kommer ha mest effekt under den inledande perioden för att succesivt minska när organisk börjar visa upp goda resultat. I det långa loppet är organisk trafik (SEO) mer lönsam än betald trafik.

Betalda sökningar på sökmotorer kallas för sökmotorannonsering.

Vilka faktorer påverkar SEO?

Faktorer som påverkar SEO inkluderar relevant innehåll, kvaliteten på webbplatsen, dess länkprofil, användarupplevelse, mobiloptimering och användarvänlighet. Läs mer om Google rankningssignaler.

Vad är en meta-tagg?

En meta-tagg är en bit kod som används för att ge sökmotorer information om webbsidan. Till exempel kan en meta-beskrivning ge en kort sammanfattning av innehållet på en sida.

Vad är en sökordsfras?

En sökordsfras är en grupp av ord som används för att söka efter något på en sökmotor.

Vad är on-page SEO?

On-page SEO är den processen som handlar om att optimera innehåll och sidor på din webbplats för att öka dess synlighet och förbättra användarupplevelsen.

Vad är off-page SEO?

Off-page SEO är den processen som handlar om att förbättra din webbplats länkprofil genom att skapa länkar från andra högkvalitativa webbplatser till din egen.

Vad är en länkprofil?

En länkprofil är en samling länkar som pekar till din webbplats från andra webbplatser. En högkvalitativ länkprofil kan öka din webbplats auktoritet och ranking på sökmotorer.

Vad är en sökmotorrobot?

En sökmotorrobot, även kallad en crawler eller spider, är en bot som söker igenom webbplatser och indexera innehållet för sökmotorer att visa i sökresultaten.

Vad är en sökmotorresultatsida (SERP)?

En sökmotorresultatsida är den sida som visas när du söker efter något på en sökmotor. Den innehåller organiska sökresultat, betalda annonser och andra funktioner som featured snippets.

Vad är en sökordsanalys?

En sökordsanalys är processen som handlar om att identifiera de sökord och fraser som människor använder när de söker efter något på en sökmotor. Detta kan hjälpa dig att optimera din webbplats för rätt sökord för att öka din synlighet i sökresultaten. Två viktiga aspekter är relevansen till ditt erbjudande och sökvolymen (antal sökningar i månaden).

Vad är en title tag?

En title tag är en HTML-kod som används för att ge en titel till en webbsida. Det är också en viktig faktor för SEO eftersom sökmotorer använder titeln för att förstå vad en sida handlar om.

Vad är en h1-tag?

En h1-tag är en HTML-kod som används för att markera den primära rubriken på en webbsida. Detta är en viktig faktor för SEO eftersom sökmotorer använder h1-taggen för att förstå vad en sida handlar om.

Vad är en meta-beskrivning?

En meta-beskrivning är en HTML-kod som används för att ge en kort beskrivning av en webbsida. Detta används också av sökmotorer för att förstå vad en sida handlar om.

Vad är en robots.txt-fil?

En robots.txt-fil är en fil som placeras på din webbplats för att informera sökmotorrobotar om vilka delar av webbplatsen de ska indexera och vilka delar de inte ska indexera.

Vad är en sitemap?

En sitemap är en fil som innehåller en lista över alla sidor på en webbplats. Detta hjälper sökmotorrobotar att indexera alla sidor på webbplatsen.

En backlink är en länk från en annan hemsida till din egen. Detta kan hjälpa till att öka din hemsidas auktoritet och ranking på sökmotorer.

Vad är sökmotoroptimering för lokala företag?

Sökmotoroptimering för lokala företag handlar om att optimera en webbplats för att synas högst upp i sökresultaten för lokala sökningar, till exempel "frisör i Stockholm".

Vilka verktyg kan jag använda för att förbättra min SEO?

Det finns många verktyg som kan hjälpa dig att förbättra din SEO, till exempel Google Analytics, Google Search Console, SEMrush, Ahrefs och Moz.

Vad är sökordsdensitet?

Sökordsdensitet är en SEO-term som beskriver hur ofta ett visst sökord eller en viss fras förekommer på en webbsida i förhållande till det totala antalet ord på sidan. För hög sökordsdensitet kan uppfattas som spam av sökmotorer.

Vad är en canonical tag?

En canonical tag är en HTML-kod som används för att länka till den ursprungliga källan till innehåll på en webbsida. Detta används för att undvika duplicerat innehåll, som kan straffa din webbplats ranking i sökresultaten.

Vad är en 404-felmeddelande?

En 404-felmeddelande är en HTTP-statuskod som indikerar att en sökt webbsida inte kan hittas på servern. Detta kan påverka användarens upplevelse och din webbplats SEO om det finns många trasiga länkar.

Vad är en alt-tag?

En alt-tag är en HTML-kod som används för att beskriva en bild på en webbsida. Detta används också av sökmotorer för att förstå vad bilden handlar om och för att öka sökmotoroptimering.

Vad är en long-tail keyword?

En long-tail keyword är en fras som innehåller tre eller fler sökord. Dessa är vanligtvis mindre konkurrenskraftiga och kan generera mer specifik trafik till din webbplats.

Vad är ett site speed-test?

Ett site speed-test är ett verktyg som mäter hur snabbt din webbplats laddar. Detta är en viktig faktor för SEO eftersom sökmotorer prioriterar snabba och användarvänliga webbplatser.

Vad är en bounce rate?

Bounce rate är det procentuella antalet besökare på en webbplats som lämnar sidan efter att bara ha besökt en sida. En hög bounce rate kan indikera en dålig användarupplevelse och kan påverka din webbplats ranking i sökresultaten.

Hur viktigt är det för SEO att min hemsida är mobilanpassad?

Mobilanpassad hemsida är absolut viktig för lyckat SEO arbete då den har direkt påverkan på teknisk prestanda och användarupplevelsen, som mäts genom Core Web Vitals parametrar.

En mobilanpassad hemsida måste även ladda innehållet snabbt och stabilt för att behålla besökarens uppmärksamhet. Om laddningstiden tar mer än 3 sekunder brukar användaren lämna sidan, eftersom seg laddning uppfattas som dålig användarupplevelse.

Vad innefattar en SEO analys?

  • En SEO analys innefattar analysarbete som undersöker hur säker och pålitlig en hemsida är, samt huruvida informativ den är för användare, samt hur relevant den uppfattas av andra webbplatser på internet.
  • Man börjar med tekniska on-page aspekter, där man undersöker hemsidans användarvänlighet och prestanda. Vidare tittar man på innehållet på hemsidan, där man utgår ifrån en sökord analys. Den sista biten man analyserar är hemsidans backlinks profil som visar hur stark är domänauktoritet, dvs. hur relevant uppfattas hemsidan i en bredare sammanhang på internet.

Kan ni förklara sökordsrankning inom SEO?

  • Ett "sökord" i sökmotoroptimering hänvisar till ett ord eller en fras som någon skriver in i en sökmotor som Google eller Bing. Helst visar sökmotorn resultat som matchar det användaren letar efter. Din "sökordsrankning" hänvisar till din position i sökresultaten för en given sökfråga.
  • Här är några insikter om sökord för Google sökningar:
    • Det genomsnittliga sökordet får ungefär 989 sökningar per månad.
    • Cirka 14,1 procent av sökordssökningarna involverar en fråga.
    • Sökord varierar i längd men genomsnittet är 1,9 ord långt.

Säg att du säljer robotgräsklippare, och du skriver en produktkategorisida för dina produkter. Fundera på vilka sökord folk anger i Google för att hitta din produkt. Till exempel kan de söka något som "köp robotgräsklippare."

Din sökordsrankning är den plats som din sida har i listan över Googles sökresultat när någon söker efter ett sökord som är relevant för din hemsida (affärsverksamhet).

Vad är en SEO-audit?

En SEO-audit är en grundlig utvärdering av din webbplats för att identifiera problem och förbättringsmöjligheter för SEO. Detta kan omfatta allt från tekniska problem till innehållsoptimering. Du kan få en gratis SEO-audit från oss.

Relaterade bloggar inom SEO - sökmotoroptimering

seo byrå 10 krav

10 absoluta krav som SEO byrå i världsklass uppfyller!

Vill du ha hjälp med SEO från en SEO byrå i världsklass? Vad är en SEO byrå i världsklass? En SEO byrå i världsklass är en SEO-byrå som tillhandahåller SEO tjänster av toppkvalitet! Det handlar om tjänster som får din hemsida att ranka i topp i Google sökresultat på sökord som är relevanta för din …...

digital marknadsföring marknadsstrategi

Digital marknadsföring – allt du behöver veta för ditt företag

Marknadsföring Marknadsföring syftar till de aktiviteter ett bolag utför för att fånga kunders och potentiella kunders intresse för företagets erbjudande och varumärke. Vidare kan sägas om marknadsföring att det är en process där du som företag visar hur du skapar värde som matchar kundens behov. Målet med marknadsföringen, rättare sagt marknadsföringsinsatser, är alltid att fånga …...

Digital närvaro

Digital närvaro och vinst med SEO Inc. Sweden

Digital närvaro är såklart avgörande för hur ditt företag lyckas med att behålla gamla och attrahera nya kunder genom digitala kanaler. Det kan handla om hur väl du presenterar företagets varumärke och kommunicerar dess erbjudande. Eller om utökade möjligheter gällande support till kunder, SEO,  samt som potentiell försäljningskanal med leads-genererande innehåll och genomtänkt CTA struktur …...

Hur du optimerar konverteringsfrekvensen för att få fler kunder

Det räcker inte med att endast få trafik till din webbplats – dina besökare behöver vidta åtgärder på webbplatsen. Men det kanske bara krävs några enkla justeringar av din webbplats för att optimera din konverteringsfrekvens. Just nu finns det mer än 1,1 miljarder webbplatser som är verksamma på internet, fördelade över mer än 271 miljoner …...

SEO byrå ska hålla sig uppdaterade

Hur många Google sökningar görs det dagligen under 2022

Undrar du hur många Google sökningar per dag år 2022 det görs över hela världen, och vad är det egentligen människor söker efter, samt vad det kan innebära för ditt bolag? Den senaste statistiken från Statista kommer ge dig en fullständig insyn i den digitala sök världen och förmodligen inte lämna dig likgiltig. Vi har redan skrivit …...

Indexera din hemsida på Google? Allt du behöver veta!

Kan du inte vänta på att ditt nya innehåll ska indexeras på Google? Vill du att Google ska indexera din hemsida snabbt? Lär dig varför det är så svårt att uppskatta hur lång tid indexering kan ta och vad du kan göra för att påskynda processen. Indexering är processen att ladda ner information från din …...

online webbshop

Öka försäljning i din webbshop med 5 sökoptimeringar

Kort historia om handel i webbshop Online shopping eller handel i webbshop daterar tillbaka till 1982 när Boston Computer Exchange lanserades som första företag med webbshop och det var då bekvämligheten att kunna handla i dina underkläder föddes. Idag involverar elektronisk handel många bolag över hela världen. Köp och försäljning av produkter och tjänster på …...

SEO-ordlista

SEO-ordlista: 200+ termer och definitioner du behöver veta

Du har säkert hört talas om sökmotoroptimering, mer känd som SEO. Men du är kanske någorlunda förvirrad med alla SEO-relaterade termer som du stöter på dagligen? Eller så har du genuin vilja att lära dig mer så att du kan handskas bättre med SEO, oavsett om du arbetar själv med detta eller har anlitat ett …...

svenskarna och internet 2022

Svenskarna och internet 2022 – sammanfattning

Den senaste rapporten från Internetstiftelsen om hur svenskarna använder internet 2022 har släppts igår, den 11 oktober. Här hittar du en sammanfattning av rapporten ”Svenskarna och internet 2022” med de viktigaste höjdpunkterna, enligt oss som arbetar med digital marknadsföring såklart. Det är viktigt att ha i åtanke att respondenterna i allmänhetsundersökningar som denna är den …...

Vill du också ranka högt på Google och skaffa fler kunder?

Kontakta oss så hjälper vi dig

KOSTNADSFRI Site Audit (ANALYS) av DIN HEMSIDA
Vänligen fyll i webbadressen för hemsidan du vill ha kostnadsfri site audit för, samt epost adressen du vill få den skickad till. Det du får är en heltäckande initial SEO analys av både on-page och off-page aspekter av hemsidan för ditt bolag. Det innebär den tekniska analysen av hemsidans hälsa, en enkel sökordsanalys (upp till 5 sökord), analys av backlinks profilen, samt våra rekommendationer på kort och lång sikt.