BLOGG
om marknadsföring och senaste nytt från SEO Inc. Sweden
De fyra stegen i sökningen som alla SEO:are behöver känna till
"Vad är skillnaden mellan genomsökning, rendering, indexering och rankning?" Hur grundläggande det än kan tyckas, är det inte ovanligt att vissa utövare förvirrar de grundläggande stegen i sökningen och förväxlar processen helt. I den här artikeln får vi en uppdatering...
Läs bloggVad är generativ motoroptimering (GEO)?
Förändring är den enda konstanten i dagens snabbt föränderliga digitala marknadsföringslandskap. Att hänga med i de senaste innovationerna är inte bara ett val – det är en nödvändighet för att överleva. Generativ motoroptimering (GEO) är den senaste stora utvecklingen som...
Läs bloggVad är användbart innehåll, enligt Google
Googles nya användbara innehållsuppdatering är tänkt att belöna innehåll som är skrivet för människor. Så exakt hur definierar Googe "nyttigt innehåll"? Kort sagt, enligt Google, användbart innehåll: Är skapad för en specifik målgrupp. Har expertis. Är pålitlig och trovärdig. Uppfyller...
Läs bloggVad är kvalitetsinnehåll
Kvalitetsinnehåll är subjektivt. Vissa människor vill ha en sammanfattning på nybörjarnivå medan andra vill ha mer djup och expertinsikter. Kvalitetsinnehåll kommer att vara bättre än innehållet som för närvarande finns och läsarna kommer att tycka att det är användbart, minnesvärt...
Läs bloggFolk frågar också rutor
Sedan den sågs första gången 2015 har rutan People Also Ask (PAA) - svenska Folk frågar också (FFO) - blivit en välbekant funktion på sökresultatsidor. Faktiskt så bekant att det visas i både Googles och Bings resultat, med den tidigare...
Läs bloggSå här får du utvalda utdrag från Google
Det utvalda utdraget är fortfarande en av SERPs mest eftertraktade fastigheter. De tillåter din webbplats att snabbt hoppa till toppen av sökresultaten, även om den "traditionella rankingen" skulle placera din webbplats längst ned på första sidan. Mitt team och jag...
Läs bloggHur Google skapar kunskapspaneler
Förekomsten av kunskapspaneler har ökat i Googles SERP i flera år. Som ett resultat får de klassiska sökresultaten, även kända som "10 blå länkar", mer konkurrens när det gäller att fånga den som sökers uppmärksamhet. Eller borde vi hellre kalla...
Läs bloggGoogle AI översikter
Vad är AI-översikter? AI Overviews introducerades som en del av Search Generative Experience i maj 2023. Det var opt-in inom Google Search Labs, tills Google började testa AI Overviews i det vilda för en undergrupp av användare i mars 2024....
Läs bloggVarför SEO är en bra investering, inte bara en kostnad
Har du någonsin hört talesättet "Allt som är värt att ha är svårt eller kräver arbete?" Detsamma gäller för SEO. En webbplats som laddas snabbt, är säker för att bearbeta transaktioner och har relevant och användbart innehåll – det är...
Läs bloggVad är PPC – Pay-Per-Click-marknadsföring?
PPC-marknadsföring (pay-per-click) är en onlineannonseringsmodell där annonsörer betalar utgivare när användare klickar på sina annonser. Annonsörer bjuder på värdet av klick baserat på sökord, plattformar och målgrupper. PPC-marknadsföring (pay-per-click) är en onlineannonseringsmodell där annonsörer betalar utgivare när användare klickar på...
Läs bloggGoogle börjar rulla ut mars Core Algorithm Update
Google har officiellt börjat rulla ut sin kärnalgoritmuppdatering för mars 2025, enligt ett tillkännagivande som publicerades på Google Search Status Dashboard idag. Uppdateringen började klockan 9:23 PDT och förväntas distribueras fullt ut i alla Googles söksystem inom upp till två...
Läs bloggVad är SEM – Sökmotormarknadsföring?
SEM står för "sökmotormarknadsföring". Det är processen att kombinera SEO- och PPC-strategier för att skapa en holistisk internetmarknadsföringsstrategi som driver trafik och synlighet genom sökmotorer baserat på en användares sökfråga. Ursprungligen kallad "sökmotormarknadsföring", den kortare frasen "sökmarknadsföring" används ofta som...
Läs bloggVi har levererat dessa resultat till våra kunder
Senast uppdaterad: 2025-03-07 .
Behöver du hjälp med marknadsföring?
Kontakta oss så hjälper vi dig mer än gärna!
Fyll i kontaktformuläret idag och bli kontaktad inom 24 timmar. Vi erbjuder:
- En kostnadsfri konsultation
- Innovativa idéer för att nå och engagera dina kunder
- Praktiska lösningar som driver synlighet och tillväxt
Låt oss ta hand om marknadsföringen, så att du kan fokusera på det du gör bäst – att driva ditt företag.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Påbörja din framgångshistoria med oss!
Kostnadsfri site audit – webbanalys av din hemsida
(värde 20 000 kr)
I den kostnadsfria analysrapporten ingår:
- teknisk SEO analys (hemsidans prestanda och andra tekniska aspekter),
- sökordsanalys av 10 viktigaste sökord,
- konkurrentanalys där vi identifierar hemsidor som är direkta konkurrenter till din hemsida,
- analys av backlinks profil (off-page SEO aspekter),
- rekommendationer på kort respektive lång sikt,
- samt ett möte där vi går igenom rapporten tillsammans (vi förklarar insikter från rapporten och besvarar dina frågor).
Site audit utgör grunden för en avancerad webbanalys.
Vänligen fyll i namnet på hemsidan som du vill att vi analyserar för dig kostnadsfritt, samt e-post där du vill få rapporten skickad.